torstai 12. heinäkuuta 2012

Ongelmallinen pellavaneule - Problematisk linnestickning

Pellavaneuleelleni ei kuulu hyvää: kaikki kappaleet toista hihaa lukuunottamatta olivat valmiita ja kappaleet ommeltu, kun tajusin että etu- ja takakappaleet ovat aivan liian isoja ja kaulus liian pieni. Huokaus. Siispä purkamaan ja uutta neulomaan,uusi etukappale on näin paljon vanhaa takakappaletta pienempi. En tajua miten a) mittasin niin väärin ja b) en kokeillut kappaleita aikaisemmin.

Det går inte bra med min linnetröja: när alla delar förutom den andra ärmen var klara och ihopsydda märkte jag att fram- och bakstyckena är alldeles för stora och kragen för liten. Suck. Alltså sprätte jag upp och började på nytt, det nya framstycket är så här mycket mindre än det gamla bakstycket. Fattar inte a) varför jag mätte så fel b) varför jag inte provade styckena tidigare.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!